måndag 16 april 2012

Dukningen tar form, snart dags för provdukning.

Hej på er. I dag tog jag en fika med mina barn på stan, eller ja..vårt lilla samhälle. Det bor väl ca 18 000 eller nått sånt i lilla Kalix. Här finns inte så mycket att handla i bröllopsväg så man får leta sig till internet och andra ställen. Beställde rispåsar, löpare i organza och rosenblad från e-bay. Tror dom kan vara på Ica redan, beställde i sambons namn och han hade ett paket att hämta ut. Hoppas det är dom.

Har köpt in allt till dukningen nu. Det vill säga: karaffer till vatten, lila servetter, lila ljuslyktor och värmeljus från Ikea, Vita ljusstakar i emalj med pärlband och glaskåpa från Finland, koppar till blomsterarrangemangen (ikeas tvättade doftljuskoppar. Äkta kristaller budat från tradera. Rosenblad från e-bay. Vita dukar från mamma som har lakanstyg på rulle. Askar och servettringar har jag redan visat er (ligger under kategorin pyssel). Det jag inte hunnit göra ännu är placeringskorten, funderar fortfarande om jag ska göra dem i form av hjärtan att fästa på glaskanten eller i form av tags och binda med sidenband runt foten på glasen. På något vis tänkte jag ändå låta placeringskorten ha en praktisk funktion så folk håller reda på sina glas.
Och så måste jag kolla upp om restaurangen vi caterar maten från även lånar ut vinglas.

Vad har vi kvar att göra då på dekorationssidan.
- tillverka pompoms av silkespapper att hänga i taket
-Köpa in tyll till tak och fönster.
-Tillverka någon sorts kort som talar om vad som är vad på buffe´bordet.
-Och så har vi festhäftena
- Gästboken
-En vas till brudbuketten

Ska sätta iordning en låda också till barnbordet sen med kritor block, skriva ut målarblad från nätet, memoryspel m.m. Kom gärna med tips och ideér vad mer man kan ha i barnens låda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar